Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Två mornar i rad har Västtrafiks app strulat. Arkivbild. Bild: Måns Langhjelm
Två mornar i rad har Västtrafiks app strulat. Arkivbild. Bild: Måns Langhjelm

Västtrafiks app strulade – igen

På tisdagsmorgonen tog det extra lång tid för alla resenärer i morgontrafiken att söka sin resa i Västtrafiks app. Anledningen ska ha varit ett högt söktryck.

För andra morgonen i rad var det strul med Västtrafiks app. Enligt Västtrafiks störningsjour var det mellan klockan 07.45 och 08.30 som problemen inträffade.

– Det var på grund av ett ovanligt högt söktryck i reseplaneringen som det var lite problem med. Men vi kunde snabbt utöka kapaciteten för att åtgärda problemet, säger Kristian Lans, presskommunikatör på Västtrafik.

Vilka funktioner var det som inte fungerade?

– Allting fungerade. Men det var lång svarstid vid reseplaneringen och så ska det ju inte vara. Så det var absolut ett problem.

Enligt Kristian Lans berörde problemet i appen samtliga telefonanvändare, oavsett vilken modell man har.

LÄS OCKSÅ: Flera olyckor i morgontrafiken

LÄS OCKSÅ: Hektiskt för däckbytarna på vinterns första dag

LÄS OCKSÅ: Vintervädret går mot höst

Glöm inte att ladda ner vår nyhetsapp till din mobil: 

1. Sök på Kungälvs-Posten i AppStore eller Google Play.

2. För att ladda ner nyhetsappen klickar du på ”hämta” eller ”installera”.

3. Godkänn att nedladdningen påbörjas.

4. Därefter påbörjas nedladdningen.

5. När nedladdningen är klar klickar du på ”öppna” för att öppna nyhetsappen.

6. Klart, nu har du laddat ner nyhetsappen. Du hittar appen på din hemskärm i mobilen bland dina andra appar.