Tekniska problem med Västtrafiks app To Go gjorde att det inte gick att köpa biljett i appen under torsdagsmorgonen.
Problemen började vid klockan 07 och resenärer fick en gratis biljett i appen medan problemet varade.
– Vi vet inte vad felet beror på, det var ganska nyss som det upptäcktes. Våra tekniker gör en felsökning och jobbar på att lösa det, men det finns ingen prognos över när det kan vara löst, säger Lars Jönsson på Västtrafiks störningsjour.
Strax före 08.30 meddelade Västtrafik att problemet är löst och att det återigen går att köpa biljett i appen.
– Vi har tagit bort störningsbiljetten och man kan köpa som vanligt. Teamet fortsätter att arbeta för att hitta vad orsaken till problemet var, så det vet vi inte ännu, säger Frida Antonsson på Västtrafik.
Glöm inte att ladda ner vår nyhetsapp till din mobil:
1. Sök på Kungälvs-Posten i AppStore eller Google Play.
2. För att ladda ner nyhetsappen klickar du på ”hämta” eller ”installera”.
3. Godkänn att nedladdningen påbörjas.
4. Därefter påbörjas nedladdningen.
5. När nedladdningen är klar klickar du på ”öppna” för att öppna nyhetsappen.
6. Klart, nu har du laddat ner nyhetsappen. Du hittar appen på din hemskärm i mobilen bland dina andra appar.