Det är arrangörerna bakom Kungälvsmässan som också står för Stenungsundsmässan. Årets mässa i Stenungsund arena är den andra i sitt slag. Den första hölls 2019, innan pandemin bröt ut.
På plats kommer finnas ett 70-tal utställare.
Målet med mässan är att aktörer på den lokala marknaden – företag, föreningar, organisationer och den offentliga sektorn – ska nätverka, lära känna varandra, knyta kontakter och därigenom stärka det lokala näringslivet.
– Det är slutsålt. Det går kanske in lite mer företag uppe i foajén, men nere i hallen är det fullt. Vi har lite färre utställare i år, då företagarna valt att ta lite större ytor. Vilket är positivt, säger Christer Andersson, arrangör via företaget Mässgruppen.
Konceptet kommer från Kungälv
Eventet pågår i tre dagar, och startade torsdag 19 maj.
– Det är fri entré, vem som helst kan gå dit och besöka mässan, säger Christer Andersson.
Konceptet kommer från Kungälvsmässan, som drogs i gång redan 2010.
– Det visar tvärsnittet av näringslivet i respektive kommun. Vi har alltid ett uppföljningsmöte efteråt där vi diskuterar vad som var bra och mindre bra, så att vi kan rätta till till nästa mässa, säger Christer Andersson.
Från den senaste mässan minns han att det såldes en hel del bilar, bland annat.
– Vi vet av erfarenhet att det var positivt för de som ställde ut 2019, de gjorde många bra affärer, säger Christer Andersson.