Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Marknadsföring behövs för att växa och skapa nya kunder

Kungälv energi har samma förutsättningar som andra företag även om det är kommunalt, det menar marknadschefen på Kungälv energi i sitt svar på insändaren: Håll kostnaderna nere för oss konsumenter istället

Kungälv energi måste annonsera, menar insändarskribenten som är marknadschef på företaget.
Kungälv energi måste annonsera, menar insändarskribenten som är marknadschef på företaget.

Kungälv energis verksamhet består av flera affärsområden, elnät, fjärrvärme, stadsnät (fiber) och elhandel. Många av dessa verksamheter är konkurrensutsatta och kräver marknadsföring för att skapa nöjda kunder, växa och vara lönsamma. Med vårt lokala fokus på Kungälvs kommun är annonsering i den lokala tidningen en av många delar vi gör för att lyckas vara ett attraktivt alternativ.

Vi är väldigt stolta över att vi får nöjdare och nöjdare kunder och vill gärna fortsätta den utvecklingen. Med en kundnöjdhet där andelen kunder som betygsätter oss med 4 eller 5 poäng på en 5-gradig skala har ökat, från 50 procent år 2010 till 82 procent år 2021, känner vi att vi är på rätt väg.

Vi är också nöjda med vårt prisvärda elnät, där vi i en nyligen publicerad undersökning från 20 maj 2021 hamnar bland de 66 bästa av 290 kommuner. Detta trots att vi har en stor del landsbygdsnät med många meter ledning per kund. Nils Holgersson-undersökningen tittar på elnätspris i Sveriges samtliga 290 kommuner.

Vi hoppas svaret ger en bild av hur vi tänker kring lokal annonsering och marknadsföring.

Lars Andersson, marknadschef på Kungälv Energi