Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Arkivfoto Bild: Anna Hedlund
Arkivfoto Bild: Anna Hedlund

Har förgäves försökt boka tid, plötsligt är vaccinet slut

Signaturen 67 i sommar hänvisas till att boka tid på nätet men möts av beskedet att vaccinet är slut.

Detta är en insändare. Åsikterna som uttrycks är skribentens egna.

Kan bara instämma i vad En fas femma? uttrycker angående covid-vaccinering här i kommunen. Skillnaden är bara att jag är en fas-2 person (född tidigt 50-tal). Jag har förgäves försökt att boka en tid, både via 1177 och vårdcentralen Kusten där jag är listad.

När bokningsbara tider konstant verkar upptagna, tog jag kontakt. Svaret blev "vi kontaktar bara 75-åringar, du får boka via nätet”. Nu plötsligt när jag går in där så är vaccinet slut. Samtidigt går man ut med att fas-4 kan påbörja vaccinering.

Varför inte åtminstone "försöka följa" folkhälsomyndighetens prioriteringsordning: äldsta först, för jag är förmodligen inte enda kvarvarande?

67 i sommar