Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Signaturen ”80-åring” beskriver tillvägagångssättet till att vaccinera sig som rena ålderdiskrimineringen. Arkivbild Bild: Catrin Hansson
Signaturen ”80-åring” beskriver tillvägagångssättet till att vaccinera sig som rena ålderdiskrimineringen. Arkivbild Bild: Catrin Hansson

Att få tid till vaccinering är ren åldersdiskriminering

Signaturen ”80-åring” beskriver tillvägagångssättet till att vaccinera sig som rena ålderdiskrimineringen.

Detta är en insändare. Åsikterna som uttrycks är skribentens egna.

De som är gamla och i riskzonen uppmanas att vaccinera sig. Men att få detta utfört på Närhälsan Kongahälla verkar det närmast som ett moment 22.

Man kan inte ringa och beställa tid. En bandspelare hänvisar till att beställa tid elektroniskt. För detta fordras en dator och bank-id. Hur många 80-åringar har tillgång till detta? Man kan inte få hjälp av någon som har dator, men man kan inte använda vederbörandes bank-id.

Då tycker man att man kan besöka Närhälsan för att få en tid. Detta har jag försökt tidigare när det gällde sjukdom. Då fick jag beskedet att gå hem och beställa en tid.

Hur är det med tillgängligheten? Eller är det någon form av åldersdiskriminering?

80-åring

LÄS OCKSÅ: Funderingar i jul- och nyårstider

LÄS OCKSÅ: Framtiden är snart här – men kommunen blundar och sover vidare!

LÄS OCKSÅ: Inte förvånad över att kommunalrådet inte vill ta beslut