Bushållplatserna byggs om vid Rollsbokrysset. Det påverkar trafiken. Jan skriver i ett debattinlägg om timmeslånga köer:  ”Någon borde ha tänkt på konsekvenserna av att stänga av flera vägar samtidigt”, skriver han.
Bushållplatserna byggs om vid Rollsbokrysset. Det påverkar trafiken. Jan skriver i ett debattinlägg om timmeslånga köer: ”Någon borde ha tänkt på konsekvenserna av att stänga av flera vägar samtidigt”, skriver han. Bild: Anna Hedlund

Hur är det tänkt att vi skall kunna ta oss till jobbet nästa år?

Bushållplatserna byggs om vid Rollsbokrysset. Det påverkar trafiken. Jan skriver i ett debattinlägg om timslånga köer: ”Någon borde ha tänkt på konsekvenserna av att stänga av flera vägar samtidigt”, skriver han.

ANNONS

Idag på morgonen har jag stått i över en timmes kö för att komma förbi Ytterby, det var alltså inte köer på E6 utan köerna på över timmen var bara genom Ytterby. Vad är orsaken? Snö kanske en del skulle tro, men orsaken är att man fortfarande bygger busshållplats (med en avstängd fil) på Marstrandsvägen vid Rollsbo och samtidigt har Kornhalls färja tagits ur drift för underhåll. Inte bara bilar påverkades utan kollektivtrafiken satt fast i samma köer. Någon borde ha tänkt på konsekvenserna av att stänga av flera vägar samtidigt.

Detta är bara ännu ett exempel på hur flaskhalsarna i vägnätet i kommunen blir allt trängre. Med de nya zonerna i kollektivtrafiken kommer man dessutom att driva mer trafik till pendelparkeringarna i Ytterby och Kungälv, detta ökar alltså biltrafiken till/genom Ytterby ytterligare. Inte heller detta känns genomtänkt. Hur är det tänkt att vi som bor på landsbygden väster om Ytterby skall kunna ta oss till jobbet nästa år?

ANNONS

//Jan

LÄS MER:Kungälv har fått sin första rondell för cyklister

LÄS MER:Köerna växer vid Rollsbokrysset

ANNONS